עברית
English
כניסה למערכת
הרשמה
אודות
אודות
היסטוריה
מפת הקמפוס
יצירת קשר
אנשים ◄
סגל מנהלי וטכני
מחקר
מחקרים נבחרים
פרסומים
תכנית הניטור הלאומית
ASSEMBLE-Plus
נתוני ים וסביבה
מדענים תושבים
מדענים שותפים
לימודים
קורסים אקדמים
פעילות אקדמית
סמינרים
מלגות ופרסים
שיתופי פעולה ◄
Schulich Initiative
ASLO LOREX program
ELIC - Eilat Leibniz IUI Center
EMBRC - European Marine Biological Resource Centre
שירותים
מחירון
תשתית ומתקנים
נהלים
מניעת הטרדה מינית
מערכת ניטור אלמוגים
X
כניסה למערכת
אם אין שם משתמש, נא להיכנס בעזרת מספר תעודת זהות או מספר דרכון
שם משתמש:
סיסמה:
זכור משתמש
משתמש חדש
|
שחזור סיסמה
X
הרשמה למערכת
הרשמה למערכת באמצעות ת.ז. ישראלית (9 ספרות)
הרשמה למערכת באמצעות מספר דרכון
ת.ז./מספר דרכון:
משתמש קיים
Seminar Details
Let me do it by myself: The role of active search and individual experience in social learning
Date
27/10/2016
Lecturers
Noa Truskanov - Dept. of Zoology, Tel Aviv University
Abstract
Social learning, the ability to learn from observation or interaction with another individual, is fundamental for many forms of social living, enabling the transmission of behaviors and innovations within social groups. Yet, our understanding of the mechanisms of social learning is incomplete, and the causes for its success or failure remain unclear. In my talk I'll present a set of experiments we conducted with house-sparrow (Passer domesticus) fledglings, in which we investigated the conditions promoting social learning and the role of self-experience in its success. We found that: 1. fledglings that follow a mother model can learn socially food related cues, but their learning is more effective when social learning is mediated through active search and self-experience with the cue. 2. Active search is also important during individual learning, and shifting reward-cue association between contexts can be challenging even in the absence of demonstrators. Thus, difficulties in social learning may stem from a general constraint on learning that involves the need to generalize across different situations. 3. Young sparrows can learn to imitate actions demonstrated by their mother, but develop this ability through a trial-and-error process during which they use simpler, familiar behaviors to produce those demonstrated by the mother. This finding sheds a new light on how imitation abilities develop from simpler learning mechanisms.
To Seminar List
Top
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת
בן-גוריון בנגב
אוניברסיטת
בר-אילן
אוניברסיטת
תל-אביב
הטכניון
מכון ויצמן למדע
האוניברסיטה העברית בירושלים